Dieta a grupa krwi

To, co niezdrowe dla jednych, innym przynieść może pożytek – to podstawowe założenie diety zgodnej z grupą krwi.

To, co niezdrowe dla jednych, innym przynieść może pożytek – to podstawowe założenie diety zgodnej z grupą krwi.
fot. PathDoc/Shutterstock

To, co niezdrowe dla jednych, innym przynieść może pożytek – to podstawowe założenie diety zgodnej z grupą krwi. Zgodnie z nią nie ma jednego jadłospisu, który byłby dobry dla wszystkich. Aby dieta była skuteczna, musi być oparta na indywidualnych uwarunkowaniach fizycznych i psychicznych. Grupa krwi w bardzo dużym stopniu wpływa na funkcjonowanie organizmu, może mieć zatem zasadnicze znaczenie przy wyborze odpowiedniej diety.

Osoby z grupą krwi 0 są energiczne i silne. Ich układ pokarmowy jest odporny, zaś metabolizm – wydajny i skuteczny. Osoby te są nie tylko wytrzymałe, lecz również świetnie radzą sobie ze stresem. Ważna jest dla nich aktywność fizyczna. Źle jednak znoszą zmiany w otoczeniu lub w diecie. Dla nich najlepszą dietą jest dieta wysokoproteinowa, zwłaszcza bogata w proteiny zwierzęce. Polecane produkty to drób, ryby oraz owoce morza. Zalecane są przyprawy, które przyspieszają trawienie. Ci, którzy mają grupę 0 powinni unikać produktów mlecznych, zbożowych oraz makaronów.

Grupa krwi A świetnie pasuje do diety wegetariańskiej. Osoby z tą grupą krwi mają dość wrażliwy układ pokarmowy. Wymagają urozmaiconego pożywienia, w którym większość stanowią produkty pochodzenia roślinnego. Ważne, by wybierana przez te osoby żywność była świeża i nieprzetworzona. Jedynym mięsem, które w ograniczonych ilościach powinny zjadać posiadacze grupy A, jest mięso kurczaka i indyka. Nie służą im również owoce morza i wędzone ryby. Produkty pełnomleczne oraz tłuszcze również nie są tu zbyt dobrym rozwiązaniem. W jadłospisie muszą znaleźć się natomiast takie produkty jak orzechy, produkty zbożowe, warzywa i owoce.

Osoby z grupą krwi B mają silny układ odpornościowy. Mięso, które mogą jeść to dziczyzna, innych gatunków należy unikać. Mięsa z powodzeniem można zastąpić rybami. Zalecane są też produkty mleczne.

Bardzo rzadko występuje grupa AB. Tu zalecane są tylko nieliczne mięsa, niektóre owoce morza, nabiał i orzechy. Nie zaleca się natomiast tłuszczu oraz nadmiernej ilości przypraw.