Rady chińskiej medycyny dla męskiego zdrowia

Chińska medycyna daje wiele wskazówek na temat tego, jak powinni odżywiać się mężczyźni, by długo zachować zdrowie i sprawność – także seksualną.

Chińska medycyna daje wiele wskazówek na temat tego, jak powinni odżywiać się mężczyźni, by długo zachować zdrowie i sprawność – także seksualną.
fot. Lisovskaya Natalia/Shutterstock

Chińska medycyna daje wiele wskazówek na temat tego, jak powinni odżywiać się mężczyźni, by długo zachować zdrowie i sprawność – także seksualną. Jak się okazuje, klucz do męskiej sprawności tkwi w morskich rybach i ostrygach. W męskiej diecie nie powinno zabraknąć także soi, czosnku, pełnoziarnistego chleba, pomidorów, jajek i marchewki. Tradycyjna medycyna, której początki sięgają zarania chińskiej cywilizacji, nie stoi w sprzeczności z naszą zachodnią wiedzą. Ostrygi od zawsze uchodziły za skuteczny afrodyzjak, który korzystnie wpływa na męską potencję i płodność. Jedna ostryga, zawierająca 15 mg cynku, zaspokaja dobowe zapotrzebowanie na ten niezwykle istotny składnik męskiego nasienia. Obecna w ostrygach tauryn i glikogen dodatkowo, w naturalny sposób, wzmocnią naszą wątrobę. Bogate w tłuszcze omega 3 morskie ryby zapobiegają odkładaniu się w organizmie niekorzystnego cholesterolu. Soja bogata w fitoestrogeny zapobiega powstawaniu raka prostaty. Czosnek, poza powszechnie znanymi właściwościami antybakteryjnymi, wpływa także na poprawę wydolności fizycznej człowieka. Zawarta w pomidorach witamina C wpływa na regenerację kolagenu i tkanki kostnej oraz wzmacnia naczynia krwionośne. Pełnoziarniste pieczywo – pomijając już jego zbawienny wpływ na nasz układ pokarmowy – zmniejsza ilość energii wydatkowanej przez organizm. Potas zawarty w marchwi – dodajmy, że przez wielu nielubianej – korzystnie wpływa na ciśnienie krwi, zapobiega powstawaniu nowotworów i wzmacnia układ odpornościowy człowieka. Spożywając jajka nie tylko dostarczamy organizmowi lecytyny, ale także zaopatrujemy go w łatwo przyswajalne składniki do budowy aminokwasów. Do tak korzystnie skomponowanego jadłospisu koniecznie zdecydujmy się na wypicie zielonej herbaty, która zwiera kwasy glutaminowe i asparginowe zapobiegające starzeniu się komórek. Warto także wypić lampkę dobrego wina, które zawierając polifenole korzystnie wpłynie na układ sercowo-naczyniowy. Pamiętajmy zatem, że jesteśmy tym, co jemy – co już dawno temu odkryli nasi wschodni przodkowie.