Warzywa i rośliny strączkowe

Warzywa to nie tylko zdrowa dieta, ale również dieta urozmaicona i ciekawa. Jest to możliwe dzięki szerokiemu asortymentowi warzyw.

Warzywa to nie tylko zdrowa dieta, ale również dieta urozmaicona i ciekawa. Jest to możliwe dzięki szerokiemu asortymentowi warzyw.
fot. marekuliasz/Shutterstock

Zdrowa dieta powinna być bogata w tak cenne dla naszego organizmu witaminy. Ich bardzo dobrym źródłem są warzywa, które powinny dość często pojawiać się na naszych talerzach. Dietetycy nie mają wątpliwości co do tego, że warzywa są najzdrowszym składnikiem naszej codziennej diety i by móc cieszyć się dobrą formą powinniśmy je zjadać możliwie jak najczęściej.

Warzywa to nie tylko zdrowa dieta, ale również dieta urozmaicona i ciekawa. Jest to możliwe dzięki szerokiemu asortymentowi warzyw. Liściaste, kapustne, korzeniowe oraz rośliny strączkowe – wszystkie one świetnie smakują i są bardzo zdrowe. Warzywa są również cennym składnikiem diet odchudzających, gdyż ich niska zawartość kalorii sprzyja wszystkim osobom dbającym o linię. Są również dobrym źródłem wypełniających żołądek i oczyszczającym go ze szkodliwych toksyn substancji balastowych. Świeże warzywa to również prawdziwa bomba witaminowa. Znajdziemy w nich i witaminę A, i witaminę C oraz witaminy z grupy B. Oprócz witamin warzywa dostarczają nam wiele minerałów, jak potas, sód, fosfor czy tez mangan. Dzięki witaminom nasz układ odpornościowy staje się silniejszy, witaminy te wpływają korzystnie również na nasz wygląd. Korzystnym składnikiem diety są także rośliny strączkowe. Zawierają one większa liczbę kalorii, jednak mają bardzo dobry wpływ na nasze zdrowie. Są one przede wszystkim bardzo dobrym źródłem białka i na długo dają poczucie sytości. Szczególnie cenne są białka pochodzące z soi. Innym ważnym składnikiem roślin strączkowych są substancje balastowe, sporo jest w nich również minerałów oraz witamin.

Warto wspomnieć o warzywie, które pojawia się w naszej diecie praktycznie każdego dnia. To sycące ziemniaki, niesłusznie uważane przez niektórych za wysokokaloryczne i tuczące. Ziemniaki mogą być daniem dietetycznym i sprzyjającym odchudzaniu, pod warunkiem, że będziemy unikać tak wysokokalorycznych dodatków do nich, jak masło i inne tłuszcze lub też kalorycznymi sosami. Są też dania, które faktycznie czynią z ziemniaków bomby kaloryczne. To m.in. frytki oraz placki ziemniaczane.

Codzienna porcja warzyw powinna stać się zatem podstawą zdrowej diety. Niskokaloryczne i sycące pozwalają zachować nie tylko zdrowie, ale i szczupłą sylwetkę. Oczywiście najzdrowsze są świeże warzywa, zaraz po nich znajdują się mrożonki.