Zdrowe przekąski nie tylko na imprezę

Suszone owoce, orzechy, orzeszki, pestki dyni i słonecznika. Co łączy wszystkie te produkty? Każdy z nich jest świetnym i bardzo wdzięcznym pomysłem na atrakcyjne, smaczne i zdrowe przekąski.

Suszone owoce, orzechy, orzeszki, pestki dyni i słonecznika. Co łączy wszystkie te produkty? Każdy z nich jest świetnym i bardzo wdzięcznym pomysłem na atrakcyjne, smaczne i zdrowe przekąski.

Suszone owoce, orzechy, orzeszki, pestki dyni i słonecznika. Co łączy wszystkie te produkty? Każdy z nich jest świetnym i bardzo wdzięcznym pomysłem na atrakcyjne, smaczne i co najważniejsze - zdrowe przekąski. Jak wiadomo większość z nas lubi chrupać między posiłkami. W momencie, kiedy spotykamy się ze znajomymi, oglądamy mecz czy film, ochota na chrupanie rośnie jeszcze bardziej. Koktajl przekąsek na bazie suszonych owoców, pestek i orzeszków będzie nie tylko ozdobą stołu, ale także fajnym urozmaiceniem diety. Z pewnością, taki koktajl przypadnie do gustu zaproszonym na wspólną imprezę znajomym i przyjaciołom. Co dokładnie chrupać, aby czerpać z tego przyjemność i nie zaszkodzić własnej sylwetce?

Suszone owoce

Owoce to przekąska znakomita. Są smaczne, zdrowe i pożywne. Te w postaci suszonej są bardziej skoncentrowanym źródłem składników odżywczych, dzięki czemu zawierają więcej błonnika, minerałów i niektórych witamin, niż świeże owoce. Suszone owoce są dobrym źródłem magnezu, potasu, żelaza i miedzi. Stanowią świetną alternatywę dla mało zdrowych słodyczy. Można po nie sięgać między posiłkami lub podczas imprez i... nie mieć przy tym żadnych wyrzutów sumienia. Suszone owoce może i nie należą do niskokalorycznych, ale zawarte w nich kalorie należą do zdrowych. Dzięki słodkiemu smakowi, są w stanie zaspokoić nawet największą ochotę na słodkie co nie co. Spośród bogatej gamy owoców, atrakcyjną propozycją są suszone śliwki, morele, daktyle i rodzynki. Uwaga! Najlepsze owoce suszone to te pochodzenia ekologicznego - naturalnie suszone na słońcu, bez dodatku siarki.

Orzechy i orzeszki

Orzechy to przekąska pyszna i zdrowa jednocześnie. Zawierają mnóstwo białka i nienasyconych kwasów tłuszczowych, a także sporo błonnika. Można je bezkarnie podjadać podczas plotek ze znajomymi, jak również oglądania filmów, meczy, itp. Stanowią świetną alternatywę dla tuczących i niezdrowych chipsów, krakersów czy paluszków. Do najzdrowszych orzeszków zalicza się orzechy włoskie, nerkowce i laskowe. Wdzięczną przekąską są także pistacje, migdały oraz orzechy arachidowe. Fani orzechowych smakołyków, inspiracji powinni szukać w ofercie Felix. Znana marka oferuje bowiem prawdziwy koktajl smaków i aromatów. Amatorzy słonych przekąsek mogą sięgać po tradycyjne orzeszki ziemne solone. Osobom, które szczególnie dbają o sylwetkę, poleca się orzeszki bez soli i bez tłuszczu. Orzeszki ziemne smakowe to z kolei nie lada gratka dla wszystkich, którzy ciągle poszukują nowych wyzwań. Prawdziwym rarytasem, zwłaszcza dla fanów 100% chrupania są orzeszki bardziej chrupiące, czyli takie, które poddawane są podwójnemu prażeniu bez dodatku tłuszczu. Takie orzeszki są bardziej chrupiące niż wszystkie inne, a zwłaszcza te, które smażone są w tradycyjny sposób. I co ważne - nie brudzą rąk. Można się nimi raczyć zawsze i wszędzie bez obawy, że ucierpi na tym eleganckie ubranie czy droga kanapa.

Gorzka czekolada

Na pozór niewinna, w rzeczywistości szalenie cenna. Jest źródłem zbawiennych dla zdrowia przeciwutleniaczy i minerałów. Gorzka czekolada jest doskonałym paliwem dla mózgu i układu nerwowego. A to wszystko dzięki obecności w niej glukozy i magnezu. Pozwala także podkręcić metabolizm i przyczynia się do spalania tkanki tłuszczowej. Najlepsza czekolada to ta o jak najwyższej zawartości kakao. Wielbiciele wytrawnych smaków mogą sobie pozwolić na czekoladę z zawartością kakao = 90%. Fani bardziej subtelnych doznanych, mogą wybierać między czekoladami 75, a 80%.

Pestki dyni i słonecznika

Słonecznik może i wygląda dość niepozornie, jednakże posiada duże grono fanów. Te maleńkie ziarenka potrafią być prawdziwą ozdobą stołu i niezwykle smaczną przekąską serwowaną solo lub w różnego rodzaju daniach, np. sałatkach. Wbrew powszechnej opinii, słonecznik nie powoduje gromadzenia się tkanki tłuszczowej. Mimo, że zawiera dość dużo kalorii, to jednak dzięki zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych i składników mineralnych, nie tuczy! Słonecznik szczególnie polecany jest osobom zestresowanym i przepracowanym. Stabilizuje układ nerwowy, a także ułatwia koncentrację. Jest doskonałym towarzyszem długich seansów filmowych.

Dynia, to obok słonecznika kolejna wdzięczna i bardzo zdrowa przekąska. Pestki dyni z powodzeniem można serwować jako samodzielną przekąskę, gdyż same w sobie są bardzo smaczne. Korzyści z chrupania pestek dyni są nieocenione. Dynia jest doskonałym źródłem witamin i minerałów, dzięki czemu dba o dobrą formę organizmu i tym samym zapewnia jego prawidłowe funkcjonowanie.